lördag 12 september 2009

Veckan som gått

Lördag igen!
Lydnadsträningen i måndags gick jättebra och var mycket givande.
Vi började med platsliggningen och tandvisningen. Sedan följd kontakt, linförighet, återbärande och sitt-stanna-kvar alla vid olika stationer. Tarzan var helt slut efterråt och jag med.
Vi har sedan tränat linförigheten hemma men det går inte lika bra som på klubben.
I går skulle Robban lämna sin bil på service, så vi passade på att ta långpromenad runt Nyköping. Omväxlande och nyttigt att gå i stan istället för på landet. Både jag och Robban fick träningsvärk i benen efterråt.
Den här veckan har jag äntligen fått ändan ur vagnen och tvättat nästan alla fönster, så nu ser man ut igen! :-)
Idag var jag med om något ovanligt när jag körde bilen på jobbet. En rävunge, ganska stor, bråkade med en katt på ett gärde nära vägen. Jag stannade och klev ur. Räven brydde sig först inte om mig utan fortsatte att attackera katten. Jag klappade i händerna och schasade men rävungen hoppade bara undan ett bar steg för att sedan sätta sig ner och bajsa. Jag gick närmare räven och det var bara en tre-fyra meter mellan oss. Tillslut gav han sig iväg bortåt och det var först då jag kom på att ta kort med mobilkameran, så inga bra bilder blev det tyvärr. Men kul att få se en räv på så nära håll!
Fortsatt trevlig helg!



En rolig svamp som jag såg förra helgen och en äcklig kvadratspindel som jag såg när jag och Tarzan var ute på promenad.


Azzar och Tarzan leker


Våra fina katter Tiger och Molly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar