onsdag 2 september 2009

På gång igen!

I helgen som var åkte jag och Robban med Birka och hade lite härlig avkoppling. Vi åkte med våra kompisar Madde och Matte för att fira! de har nämligen kommit på att de ska gifta sig! 18 år har det tagit, men nu blir det! Vi började med lite dricka i baren och fortsatte med en Grande Menu med passande dryckespaket i alá carten. Världens godaste räksoppa följt av skärgårdstallrik till förrätter med två olika sorters vitt vin, sedan en neutraliserande sorbé. Till varmrätt en utsökt oxfilé med krispiga sockerärter och någon sorts potatis samt rött vin. Efter det följde en tallrik med moccakula, kladdkaka samt chokladpanna cotta och ett desertvin. Efter tre timmars ätande flyttade vi oss fullproppade och såå mätta till danssalongen.
Avkopplande, ja men man kommer som vanligt efter med sömnen.
I måndags började jag och Tarzan tävlingskurs grund. Det känns så himla bra att komma igång igen och man tränar på nåt konstigt sätt mycket bättre när man går en kurs, man får liksom en större morot. Det var jag och Catharina samt ytterligare två från allmänlydnadskursen i våras och fyra till som kom med. Det är bra att det inte blev fler deltagare.
Mycket prat med presentation och lite råd och tips började vi med. Väl ute på apellplan körde vi platsliggning, tandvisning och inkallning och detta är något vi kommer göra som första moment vid varje tillfälle. Det här kommer bli bra! Jag är jättetaggad, vill börja tävla NU!
Igår träffade jag min instuktör från när jag gick kurs med Azzar, Maggan. Hon hade med sig sin hoffe Kimus och sin 10-månaders vita herdehund Spiro, helt underbar skapelse! Hon var även hundvakt åt dalmatinertiken Saga. Vi tog en promenad till havet där hundarna fick bada, några i taget. Kax-Tarzan var kopplad, likaså Kimus. Vår lilla låne-westie, Dessie var också med, men hon tyckte de nya vovvarna var lite läbbiga. Kimus var hon dock lite intresserad av.
Idag har jag hjälp Catharina att ta upp hästarna till stallet och vi hann även med en härlig men blöt skogspromenad.
När jag kom hem ringde jag upp min lärare i Etik och Livsfrågor för ett betygssamtal och jag fick VG! Härligt!
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar