fredag 18 september 2009

FREDAG!

I går firade vi Felicia som fyllde 11 år. Hon har precis börjat spela gitarr i skolan och fick således en egen gitarr i present av oss. Hon blev jätteglad för den! Av mormor och morfar fick hon ett fodral till gitarren och en stämapparat. Dessutom blev vi bjudna på mat av dem nere på hamnkrogen.
Gårdagen bestod även förutom hundpromenad av inhandling och sedan praktiskt prov på min datakurs.
Idag skrev jag det teoretiska provet på kursen. Man hade 6 timmar på sig men jag var klar på 3. Det kändes som att jag skrev ett bra prov. Betygssamtal om en vecka ungefär.
Snart har Felicia ridning, sedan är det Hyttan ikväll!
Imorgon ska vi fira Felicia med farmor och farfar, dessutom är det NGIF-dagen med olika aktiviteter och på söndag jobbar jag hela dagen. Så det blir inga problem att få helgen att gå!
Min kära Tarzan har på senaste tiden hittat på en syssla att fördriva tiden med när inga människor är hemma. Han har kommit på att kattmat är mycket gott! Kattmaten finns på övervåningen och det är inga problem att ta sig in i förvaringsburkar med de starka tänderna. Numera serveras kattmaten när katterna säger att de är hungriga och den förvaras högt upp på garderoben. Vad värre är har hunden även kommit på att kattoaletten också innehåller godsaker. Är det inte härligt att komma hem och se att golvet är fullt av kattsand och kattskitsbitar ligger lite här och var? två ggr har detta hänt och sedan igår har trappan fått en grind. Tarzan har ju visat sig vara en riktig hoppawart, så vi får hoppas att han inte hoppar över denna grind. Vi får lurpassa på honom om han närmar sig den när vi är hemma.
Skaffa er en riktigt trevlig helg!
Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar