onsdag 16 september 2009

Kul att träna hund

I fredags öppnade vi upp ungdomsgården för hösten och det kom 20 ungdomar! Roligt att så många kom första tillfället. Igår tisdag var det hälften som kom, men jag vet att det är många som har andra aktiviteter just på tisdagar. vi får se på fredag hur många som kommer då.
Tävlingskursen var som vanligt mycket bra i måndags. Och det roliga var att poletten verkade trilla ner på Tarzan när det gäller linförigheten. Vi fick mycket beröm för hans goda kontakt. Vi blev även kommenderade under momentet, vilket gick jättebra. Vi provade också på den precis nyinköpta apportbocken också, men han var lite osäker på vad han skulle göra.
Idag har jag tränat båda hundarna och vi körde alla moment som vi gör på kursen. Både Azzar och Tarzan var jätteduktiga på både linförigheten och fria följet, måste bara få upp kontakten mer med Azzar, han håller huvudet lite väl lågt tycker jag. Platsliggningen är inga problem för någon av dem, men Azzar är verkligen suverän på det. Vid inkallningen måste vi få till snabbheten på båda hundarna och även läggandet vid läggande i gång. Lillmatte Moa hjälpte till med budföringen. det är något som Azzar älskar! Tarzan hade jättebra snabbhet till Moa men tillbaka till mig gick det långsammare. Testade apportbocken på Azzar för första gången. Han grep den direkt med hela munnen och fick jättemycket beröm, men efter ett tag tyckte han att den blev lite obehaglig. Jag fick honom att gripa den igen och sedan avslutade vi med uppletande i skogen.
Nu ska jag snart tillbaka till jobbet, vi ska ha möte.
Här kommer några bilder från dagens träning.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar