fredag 21 augusti 2009

Tillbaka till vardagen

Så har jag börjat jobba igen. Skönt, tycker jag.
Det kändes jätteroligt att vara tillbaka på jobbet. Pensionärerna omfamnade mig och blev så glada när jag kom till dem och då känner man sig uppskattad!
På måndag börjar ungarna i skolan igen och allt går tillbaks till normala gängor igen, nästan.
Ja, bara nästan, för nu har vi äldsta dottern halvtomhalvt utflugen redan! Hon börjar gymnasiet på måndag och ska bo på internat. Så spännande och vilken möjlighet i livet! Tänk om man fick göra så när man själv gick i gymnasiet!
Imorgon ska vi ha en "sista-roliga-på-sommarlov-dag" och ev. gå på Kolmården och äta gott och ha mysigt på kvällen. Sen är hösten här....

I går kväll när jag kom hem från jobbet möttes jag av en mycket skamsen Tarzan i tvättstugan. "Vad har du gjort då, som skäms så"? undrade jag och gullade med honom. Det visade sig att han tidigare på kvällen varit så kissnödig, så innan husse hann ut med honom kissade han inne. Stackars plutten, som skämdes så. Men idag är han glada bus-Tarzan igen.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar